· Загальний натяг струн концертного рояля досягає 30 тонн.
·
Механізм, що приводить фортепіано в дію, званий механіка, має до 7500
деталей, кожна з яких бере участь у процесі удару молоточка по струнах
внаслідок натискання клавіші.
·
Нове фортепіано слід налаштовувати чотири рази в перший рік експлуатації
при кожній зміні сезону і принаймні двічі на рік у подальшому.
·
Перше фортепіано з поворотним механізмом для молоточків і можливістю грати
з різним рівнем гучності було виготовлено близько 1700
року італійцем Бартоломео Крістофорі (1655-1731). Б. Крістофорі, який
займався виготовленням клавесинів, удосконалив принцип їх роботи і створив
кілька моделей фортепіано.
·
Слово «фортепіано» походить від назви, яку надав Крістофорі своєму інструментові: «piano et forte», що означає «тихо і голосно».
·
Термін «рояль» був вперше
застосований 1777 року.
·
Англомовний вираз «tickle the ivorys» (дослівно – «лоскотати клавіші зі слонової кістки») має на увазі гру на білих клавішах фортепіано зі
слонової кістки , однак слонова кістка не використовується при виготовленні
клавіш з 50 -х років минулого століття (з тих пір вони пластикові).
·
За останні 100 років на ринку з’являлося близько 5000 виробників
фортепіано, але на сьогодні їх залишилось менше сотні. Проте й досі експлуатуються
інструменти більшості зниклих марок.
·
У процесі виготовлення корпусу і механіки фортепіано склеюють
тисячі дерев’яних деталей; також використовуються оленяча шкіра,
сталь, чавун, мідь та інші матеріали.
·
Незалежні дослідження визначили вищі показники дітей, що займаються
фортепіано. Це відноситься до розвитку дисциплінованості,
координації руху, навичок поведінки в суспільстві; а також велику роль відіграє задоволення,
одержуване в процесі створення музики.
·
Чим би ви не планували займатися в галузі музики, вам необхідний принаймні
базовий курс гри на фортепіано. У музичних школах для цього існує дисципліна «Фортепіано».
·
Фортепіано називають королем музичних інструментів. Воно удостоїлося
цього звання з безлічі причин. Наприклад, за його тональний діапазон (він
охоплює весь спектр звучання всіх інструментів в оркестрі, від найнижчої ноти
басового фагота до верхньої ноти флейти-пікколо), за здатність одночасно
виконувати і мелодію, і акомпанемент (спробуйте-но зробити це, наприклад , на
флейті), і за його найширший динамічний діапазон. Крім того, це найбільший
музичний інструмент (виключаючи орган), самий цікавий і багатоплановий щодо
виконавських прийомів і звучання.

Немає коментарів:
Дописати коментар